joi, 7 mai 2009

Ministerul - satira lui Caragiale

Marele prozator I.L.Caragiale este un geniu, daca lucrarile sale, la mai bine de 100 de ani de perioada in care a trait, pot satiriza foarte bine institutii din prezent. Este vorba desigur despre Ministerul Educatiei, obiectul satirei lui Caragiale la teza cu subiect unic. In "Triumful talentului", apar doua personaje, Nita Ghitescu si Ghita Nitescu, nume care sunt confundate in schita de o comisie, iar in realitate, aceste nume sunt confundate de oamenii care au intocmit teza cu subiect unic. Mai pe sleau, in textul de la teza apare de doua ori numele lui Nita Ghitescu. Acest lucru a creat mare confuzie in randul elevilor de a 8-a, a caror rezultat la teza poate fi afectat de aceasta greseala majora. Inca odata se dovedeste incompetenta oamenilor din Minister, care sunt numiti pe criterii politice si nu din randul profesorilor de valoare din fiecare centrul educational, fie el scoala, liceu sau chiar SAM. Doar atunci cand numirile vor fi facute pe baza valorii individuale si nu pe baza spatelui politic, doar atunci vor functiona lucrurile in aceasta tara. In fine, lasand asta la o parte, parerea mea este ca ar trebui repetata teza cu subiect unic, pentru ca rezultatul final al acesteia sa fie corect si sa nu fie lasate interpretari. Cam atata am avut de spus, eu am dat anul trecut teza si zic "mersi" ca nu am avut de-a face cu asemenea greseli.

Niciun comentariu: